آخرین اخبار
کد مطلب: 124869
رهبر انقلاب در ديدار اساتيد، قاريان و حافظان برگزيده مسابقات بين‌المللي قرآن کريم:
امروز بسياري از کشورهاي اسلامي «هويت اسلامي» ندارند/ متأسفانه ما ملت‌هاي مسلمان و کشورهاي اسلامي از قرآن دور افتاده‌ايم
تاریخ انتشار : 1396/02/07 19:40:18
نمایش : 1874
رهبر معظم انقلاب اسلامي ضمن تأکيد بر اينکه امروز بسياري از کشورهاي اسلامي، «هويت اسلامي» ندارند، فرمودند: معارف قرآني نجات‌بخش و سازنده زندگي مقتدرانه و عزتمندانه امت اسلامي است و بايد به گفتمان رايج و روشن در جوامع اسلامي تبديل شود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (پنج شنبه) در ديدار اساتيد، قاريان و حافظان برگزيده سي و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم از 83 کشور جهان، هويت اسلامي را مانع از دخالت و سلطه دشمنان خواندند و با اشاره به هدف جبهه کفر براي نابود کردن اين هويت ايماني خاطرنشان کردند: معارف قرآني نجات‌بخش و سازنده زندگي مقتدرانه و عزتمندانه امت اسلامي است و بايد به گفتمان رايج و روشن در جوامع اسلامي تبديل شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تلاش براي ترويج و فهم قرآن را از بزرگترين حسنات دانستند و با تأکيد بر لزوم ادامه يافتن حرکت قرآني در کشور، افزودند: متأسفانه ما ملتهاي مسلمان و کشورهاي اسلامي از قرآن دور افتاده‌ايم و با مفاهيم واقعي آن ناآشنا هستيم.

ايشان، «کفر به طاغوت و ايمان به خدا» را نمونه‌اي از مفاهيم مهم و هويت‌ساز قرآني خواندند و خاطرنشان کردند: تأکيد بر «هويت ايماني» به معناي جنگيدن يا عدم ارتباط و تبادل نيست، بلکه به معناي مرزبندي و استقلال است تا هويت ايماني بتواند خود را در مقابل «هويت طاغوت و کفر»، حفظ کند و به پيشرفت خود ادامه دهد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، گرفتاريِ امروز امت اسلامي را «سلطه فرهنگ، اقتصاد و سياست غرب» خواندند و افزودند: امروز بسياري از کشورهاي اسلامي، «هويت اسلامي» ندارند و اگرچه مردم عامل به نماز و روزه هستند اما به دليل فقدان هويت جمعي و اسلامي، دشمنان قادر به دخالت در فرهنگ، باورها، اقتصاد، سياست و روابط اجتماعي آنها هستند و در ميان مسلمانان، جنگ و تنافر ايجاد مي‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، فهم و عمل به اصل قرآنيِ «ايمان به خدا و کفر به طاغوت» را تحول‌ساز و موجب عزت امت اسلامي دانستند و افزودند: امروز دنياي کفر به‌دنبال نابود کردن هويت اسلامي در هر نقطه از دنياست.

ايشان، دور بودن از قرآن را موجب سوء استفاده دشمنان و تزريق بي‌ايماني، وابستگي و لاابالي‌‌گري دانستند و گفتند: وضع امروز دولتها و کشورهاي اسلامي در مقابل امريکا و صهيونيسم و غارتگران، ناشي از دوري از قرآن است و اگر به قرآن و هويت اسلامي نزديک شويم، همه اين مشکلات رفع خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي نقش هنرمندان، شاعران و نويسندگان را در ترويج مفاهيم قرآني برجسته خواندند و خاطرنشان کردند: تبديل کردن مفاهيم قرآني به گفتمان عمومي در ميان مردم، با همت اهل دل و اهل دين، کاري شدني و در دسترس است.

ايشان با اشاره به مهجوريت قرآن کريم در دوران طاغوت و و رونق يافتن جلسات و معارف قرآني در ايران به برکت انقلاب اسلامي، افزودند: امروز ما مفتخريم که مردم و جوانان ما علاقمند و آشناي با قرآن هستند و در هر نقطه از کشور که جلسات قرآني برگزار شود، جوانان فراواني از آن استقبال مي‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، کار براي قرآن را تمام‌نشدني خواندند و با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاري مسابقات قرآن، افزودند: بايد همه مردم، خانواده‌ها و جوانان با قرآن مأنوس، و از منافع انس با قرآن بهره‌مند شوند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: سي و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم با شعار «يک کتاب، يک اُمت» با حضور نمايندگان قرآني 83 کشور دنيا و 400 شخصيت قرآني، حافظان، قاريان، داوران، محققان و پژوهشگران برگزار شد.

وي افزود: برگزاري نمايشگاه قرآني و همچنين همايش پژوهش‌هاي قرآني و تجليل از شهداي انقلاب اسلامي بويژه شهداي مدافع حرم از مهمترين برنامه‌هاي جنبي اين دوره از مسابقات بود.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از اساتيد و برگزيدگان مسابقات بين‌المللي قرآن کريم، آياتي از کلام‌الله مجيد را تلاوت کردند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس